Kronborg Games er et traditionsrigt indendørs stævne som Helsingør IF har afholdt i mere end 10 år.
Vi er i fuld gang med forberedelserne til Kronborg Games 2025 og stævnerne afvikles på følgende datoer:
Kronborg Games 1: lørdag d. 11. januar 2025
Kronborg Games 2: lørdag d. 1. februar 2025
Kronborg Games 3: lørdag d. 8. marts 2025
Generelt om Kronborg Games
Stævnet finder sted i Snekkersten Idrætscenter, Agnetevej 1, 3070 Snekkersten
Stævnestart for de yngste er kl 09.30 og de 12 årige (og ældre) starter omkring kl 12.30.
Startlister bliver løbende opdateret i Roster, hvor også resultaterne kommer. Seedning til løb finder sted fredag inden stævnet.
Tidsskema udfærdiges efter den ordinære tilmeldingsfrist og det tilstræbes at tidsskema er klar en uge før hvert stævne. Bemærk at der ved store årgange opdeles i flere grupper i kugle/længde, mens der ved små årgange afvikles som mix på tværs af køn og alder.
Vejledende tidsskema baseret på sidste sæsons stævner lægges op i løbet af november.
Anvendelse af pigsko
Hallens gulv kan ikke tåle de normale stålpigge som vi anvender udendørs. Anvender man pigsko skal de derfor være udstyret med de specielle keramiske pigge som ikke er så spidse. Vi sælger disse pigge i hallen ved sekretariatet, hvor de kan købes for 60kr og kan betales kontant eller MobilePay.
Cafe
Cafeen vil være åben med servering af lette retter som toast og pastasalat.
Globalsport
Globalsport vil have en bod med salg af pigsko i forbindelse med Kronborg Games 1 og 2
Tilskuere og ophold i hallen
For de yngste (op til 9 år samt 10/11 år)
Vi har stor forståelse for at de mindste selvfølgelig ikke kan klare sig alene i hallen. For mange er det måske deres første stævne og det skal være en god oplevelse.
Vi beder de enkelte klubber om at udpege trænere og/eller forældre som kan hjælpe klubbens børn i hallen. Alle øvrige forældre og søskende beder vi om at se på fra første salen.
For atleter fra 12 år og ældre
Her har forældre ikke adgang til hallen (medmindre de også agerer som træner eller hjælper til med afvikling af stævnet), men må opholde sig på førstesalen.
Når atleten er færdig med sine øvelser bedes man forlade hallen og eventuelt se på fra første salen.
Specielt for Kronborg Games 3
Til vores sidste stævne skal det være ekstra festligt! Her vil der være en special designet medalje til alle deltagere og i år har Føtex i Helsingør Bycenter endvidere sponseret kage til alle deltagere.
I Cafeen er der udover vores normale sortiment, udvidet med varm kakao.
Øvelser
Vi udbyder følgende øvelser.
Klasse | Øvelser |
7 år og yngre (årgang 2018 og yngre) | 40, LÆ, KU, 6x50m stafet |
8/9 år (årgang 2016 og 2017) | 60, LÆ, KU 6x50m stafet |
10/11 år (årgang 2014 og 2015) | 60, 60H, LÆ, KU, HØ 6x50m stafet |
12/13 år, 14/15 år, 16/17 år, senior/masters | 60, 60H, HØ, LÆ, ST, KU |
Startpenge
65 kr / øvelse eller stafethold
Tilmelding
Tilmeldingsfrist er 9 dage før det enkelte stævne (torsdag ugen inden).
Der tilmeldes gennem Rosters tilmeldingsmodul, hvor der også betales direkte ved tilmelding. Første gang du anvender dette skal du oprette en profil samt oprette de enkelte atleter.
Tilmeldingslink til Roster vil komme i løbet af november.
Efter tilmeldingsfristens udløb laver vi tidsskema og vil dernæst åbne for eftertilmelding i de øvelser som har plads.
Børn og unge tilmelder sig i egen aldersklasse. For atleter fra 16 år og ældre har vi en samlet gruppe "16 og ældre".
Stafet for de yngste tilmeldes som MIX hold og der skal ikke opgives deltagernavne. Den rigtige distance for stafet er 6x50m (men da øvelsen ikke findes i Roster står der 5x60m med en tilføjelse om at det er 6x50m).
Kontakt os på post@hif-atletik.dk hvis du har spørgsmål eller problemer med tilmeldingen, så finder vi en løsning.
Lidt om 6x50m stafet
6x50m stafet er en uofficiel øvelse, som vi har medtaget fordi vi elsker stafet!
Holdet skal bestå af mellem 3 og 6 atleter, er man færre end 6 løbere må nogle løbe to gange, så der ialt løbes 6x50 m.
Der løbes som en "frem og tilbage stafet" på vores løbebane (som det kendes fra SkoleOL).
Det er muligt at stille hold på tværs af alder, køn og klub. Stafetten er kun for børn årgang 2013 og yngre.
Ved tilmelding angives ikke deltagernavne, men blot holdnavn. Her opfordrer vi til at I kommer med opfindsomme navne til stafetholdene som "Helsingørs hurtigste banditter" eller lignende.
Øvrige øvelser
Alle har 3 forsøg i længdespring og 4 forsøg i kuglestød.
Starthøjder samt springintervaller i højde samt stangspring fremgår nederst på siden.
60m
De 11 årige og yngre løber kun indledende. Der seedes på baggrund af PR og haves dette ikke, seedes på baggrund af årgang, så man såvidt muligt løber med jævnaldrende.
For de 12-årige og ældre løbes der både indledende og finaleløb for alle på 60m. Indledende seeder vi ud fra PR hentet fra Statletik, mens vi seeder finaler ud fra tider opnået i indledende. Der vil være heatvinder præmier til alle finaleløb.
60m hæk
Af hensyn til afviklingen har vi placeret alle hækkeløb sidst på eftermiddagen. Dog med den undtagelse at vi forsøger at presse de 10/11-årige ind om formiddagen for at fjerne deres ventetid om eftermiddagen.
Øvelser med få deltagere kan blive afviklet på tværs af køn og alder. Hovedvægten ligger på at få en god konkurrence. Ved sammenlægning af aldersgrupper/køn i højde eller stangspring springes efter det springskema der har laveste starthøjde.
Springskemaer højde
P11 og D11:
starthøjde 80, herefter 5 cm frem til 115 hvorefter der hæves med 3 cm
P13 og D13:
starthøjde 100, herefter 5 cm frem til 125 hvorefter der hæves med 3 cm
P15:
starthøjde 110, herefter 5 cm frem til 135 hvorefter der hæves med 3 cm
D15:
starthøjde 120, herefter 5 cm frem til 155 hvorefter der hæves med 3 cm
P17 og ældre:
starthøjde 120, herefter 5 cm frem til 145 hvorefter der hæves med 3 cm
D17 og ældre:
starthøjde 135, herefter 5 cm frem til 165 hvorefter der hæves med 3 cm
Springskemaer stang
Minimum starthøjden er 160 og herefter hæves der med 10 cm.
Ved mange deltagere eller stor forskel på niveau deler vi stangspring i to grupper, hvor den sene gruppe springer kl 14. Der tages stilling til eventuelt deling i to grupper efter tilmeldingsfristen.