Tilmelding til stævner
Tilmeldinger går altid gennem klubben. Dette sker gennem klubbens tilmeldingsmodul som du finder et link til på vores website her: Stævnetilmelding
Når du tilmelder dig til stævner, skal du først finde udbuddet af øvelser på den arrangerende klubs website. Her finder du øvelser for de enkelte aldersgrupper samt praktisk information fra arrangøren.
Husk at aldersklasser går på den alder man fylder i løbet af det kalenderår man befinder sig i. Så er man født i 2015 stiller man i 2025 op som 10-årig, uanset hvornår på året man har fødselsdag. Ofte går aldersklasserne over to årgange, så det f.eks. er 10-11 årige som konkurrerer sammen. Dette vil fremgå af invitation til stævnet.
For de fleste vil 1-3 øvelser pr dag være passende.
Betaling for stævner
Atleten betaler som udgangspunkt selv startpenge i forbindelse med stævnedeltagelse. Startpenge fremgår af arrangerende klubs website/invitation. Dog har klubben den betalingspolitik, at de forældre/unge som hjælper til klubbens egne indtægtsgivende arrangementer i løbet af året, også får deres startpenge helt eller delvist betalt. Du finder vores politik om brugerbetaling her: Link
Ved stævner
Tidsplan og startlister bliver som oftest opdateret op mod stævnet, og kan findes på arrangerende klubs website. Mød op ca en time inden start, så I kan nå at orientere jer på stadion og varme op. Man skal altid møde op i god tid ved selve øvelsen. 15 - 20 min før er passende. Der er navneopråb, hvor alle deltagere skal krydses af, og for de tekniske øvelser er der mulighed for prøvespring eller kast. Ved mesterskaber skal man derudover melde sin deltagelse ved afkrydsning senest en time før start samt møde i callroom.
Ved en del stævner benyttes startnumre, og disse udleveres samlet til klubben og opbevares i vores “lejr”.
Klubbens trænere kan ikke deltage i alle stævner, og kan have svært ved at følge med i alle atleters tidsskema, opvarmning og øvelser, så forældrene forventes at have en aktiv rolle her. Spørg endelig de andre forældre og trænerne til råds - så hjælpes vi ad.
Som udgangspunkt skal forældre befinde sig på tilskuerpladserne og det er kun trænere og aktive som må være på indersiden af stadion. Men, har man yngre atleter med, som har brug for en hjælpende hånd og er der ikke en træner til stede, vil det som være i orden at forældrene følger med ind på stadion under hensyntagen til øvrige aktive. Følg altid anvisning fra arrangerende klub/officials.
Det kan forekomme at Helsingør IF får en hjælpertjans til stævner, som f.eks. at rive sandgraven til længdespring. Her hjælpes de tilstedeværende forældre ad med at dække opgaven.
Resultater og personlige rekorder
Undervejs i stævner bliver resultater offentliggjort i den benyttede stævnesoftware.
For specielt de yngste atleter er det en god ide at hjælpe med at holde styr på personlige rekorder. De forbedrer sig hurtigt i starten, og det er motiverende at kunne se egne forbedringer.
Ved tilmelding til stævner opgives, hvis muligt den personlige rekord. Dette benyttes ved seedning af løb, hvorved man opnår mere jævnbyrdige heats.
Klubtøj
Til stævner skal man som udgangspunkt bære en HIF atletik klubtrøje. Du kan læse om bestillingsprocedure for klubtøj her: Klubtøj